[고2] 2025년 03월 – 39번: 철학적 구분을 위한 자극적 정의의 필요성
As a general rule, it's better if your definition corresponds as closely as possible to the way in which the term is ordinarily used in the kinds of debates to which your claims are pertinent. There will be, however, occasions where it is appropriate, even necessary, to coin special uses through what philosophers call stimulative definition. This would be the case where the current lexicon is not able to make distinctions that you think are philosophically important. For example, we do not have a term in ordinary language that describes a memory that is not necessarily a memory of something the person having it has experienced. Such a thing would occur, for example, if I could somehow share your memories: I would have a memory-type experience, but this would not be of something that I had actually experienced. To call this a memory would be misleading. For this reason, philosophers have coined the special term 'quasi-memory' to refer to these hypothetical memory-like experiences.
구분 | 내용 | 원문 |
주장 | 용어의 정의는 해당 논의에서 일반적으로 사용되는 방식과 최대한 일치해야 한다. | As a general rule, it's better if your definition corresponds as closely as possible to the way in which the term is ordinarily used in the kinds of debates to which your claims are pertinent. |
전환 | 그러나 특별한 경우에는 철학자들이 '자극적 정의'라고 부르는 방식으로 새로운 용어를 만들어야 할 필요가 있다. | There will be, however, occasions where it is appropriate, even necessary, to coin special uses through what philosophers call stimulative definition. |
근거 | 현재의 어휘로는 철학적으로 중요한 구별을 하지 못하는 경우가 있기 때문이다. | This would be the case where the current lexicon is not able to make distinctions that you think are philosophically important. |
예시 | 타인의 기억을 공유하는 경우를 설명하기 위해 '준기억'이라는 용어가 만들어졌다. | For example, we do not have a term in ordinary language that describes a memory that is not necessarily a memory of something the person having it has experienced. Such a thing would occur, for example, if I could somehow share your memories: I would have a memory-type experience, but this would not be of something that I had actually experienced. To call this a memory would be misleading. For this reason, philosophers have coined the special term 'quasimemory' to refer to these hypothetical memory-like experiences. |
* 원문 지문은 내용 동일해 생략함
관련 자료 바로가기
[고2] 2025년 3월 모의고사 - 한줄해석
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 2025년도 3월 고2 영어 모의고사>의 한줄해석 자료 올립니다.설명문/실용문을 포함 모든 지문을 대상으로 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모두 올
flowedu.tistory.com
[고2] 2025년 3월 모의고사 - 한줄해석 (좌지문 우해석)
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 오늘은 2025년도 3월 고2 영어 모의고사>의 한줄해석(좌지문 우해석) 자료 올립니다.설명문/실용문 포함 전지문 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모
flowedu.tistory.com
[고1~고3] 2025년 3월 모의고사 - 지문 정리 (문제 제작용 hwp 한글 파일)
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 오늘은 2025년도 3월 고1~3 영어 모의고사>의 지문 텍스트만한글 파일 hwp와 pdf 파일로 정리해서 올립니다.변형문제 출제를 위해 해당 지문들을 hwp 한글 파일
flowedu.tistory.com
'[고2] 영어 모의고사 자료 > [고2] 25년 3월 자료' 카테고리의 다른 글
[고2] 2025년 3월 모의고사 41~42번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.03 |
---|---|
[고2] 2025년 3월 모의고사 40번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.03 |
[고2] 2025년 3월 모의고사 38번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.03 |
[고2] 2025년 3월 모의고사 37번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.03 |
[고2] 2025년 3월 모의고사 36번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.03 |
[고2] 2025년 3월 모의고사 35번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.03 |
[고2] 2025년 3월 모의고사 34번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.03 |
[고2] 2025년 3월 모의고사 33번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.03 |