[고1] 2025년 06월 – 29번: 특정 분야 전문가가 지닌 지식의 깊이, 조직성, 유연성
Studies of experts provide insight into what it means to have deep and flexible understanding. Experts in a particular domain are people who have deep, richly interconnected ideas about the world. They are not just good thinkers or people who are exceptionally smart. Rather, experts have knowledge in a specific domain ─ such as chess, chemistry, or tennis ─ and are not generalists. However, experts do not just know "a bunch of facts." In fact, having expertise in a topic means that knowledge is organized into coherent frameworks, and the expert understands the interrelationship between facts and can distinguish which ideas are most central. This kind of deep but organized understanding allows for greater flexibility in learning and facilitates application across multiple contexts.
구분 | 내용 | 원문 |
배경 설명 | 전문가 연구는 깊고 유연한 이해의 의미를 밝힌다. | Studies of experts provide insight into what it means to have deep and flexible understanding. |
정의 | 전문가는 특정 영역에서 깊고 촘촘히 연결된 지식을 가진 사람이다. | Experts in a particular domain are people who have deep, richly interconnected ideas about the world. They are not just good thinkers or people who are exceptionally smart. Rather, experts have knowledge in a specific domain ─ such as chess, chemistry, or tennis ─ and are not generalists. |
근거 | 전문지식은 사실을 체계로 조직하고 핵심 개념을 가려내는 능력을 포함한다. | However, experts do not just know "a bunch of facts." In fact, having expertise in a topic means that knowledge is organized into coherent frameworks, and the expert understands the interrelationship between facts and can distinguish which ideas are most central. |
결론 | 이런 조직된 깊은 이해는 학습을 유연하게 하고 다양한 상황에 적용할 수 있게 한다. | This kind of deep but organized understanding allows for greater flexibility in learning and facilitates application across multiple contexts. |
번호 | 문제 지문 | 원문 지문 |
1 | Studies of experts provide insight into what it means to have deep and flexible understanding. | Studies of experts and novices provide insight into what it means to have deep and flexible understanding. |
2 | Experts in a particular domain are people who have deep, richly interconnected ideas about the world. | Experts in a particular domain are people who have deep, richly interconnected ideas about the world. |
3 | They are not just good thinkers or people who are exceptionally smart. | They are not just good thinkers or people who are exceptionally smart. |
4 | Rather, experts have knowledge in a specific domain ─ such as chess, chemistry, or tennis ─ and are not generalists. | Rather, experts have knowledge in a specific domain—such as chess, waiting tables, chemistry, or tennis—and are not generalists. |
5 | However, experts do not just know "a bunch of facts." | However, experts do not just know “a bunch of facts.” |
6 | In fact, having expertise in a topic means that knowledge is organized into coherent frameworks, and the expert understands the interrelationship between facts and can distinguish which ideas are most central. | In fact, having expertise in a topic means that knowledge is organized into coherent frameworks, and the expert understands the interrelationship between facts and can distinguish which ideas are most central. |
7 | This kind of deep but organized understanding allows for greater flexibility in learning and facilitates application across multiple contexts. | This kind of deep but organized understanding allows for greater flexibility in learning and facilitates application across multiple contexts. |
8 | Nor are novices poor thinkers or not smart. | |
9 | Research has documented how development of expertise can begin in childhood through informal interaction with family members, media sources, and unique educational experiences. | |
10 | In fact, from early childhood onward, humans develop intuitive ideas about the world, bringing prior knowledge to nearly all learning endeavors. | |
11 | Children and adults explain and hear explanations from others about why the moon is sometimes invisible, how the seasons progress, and why things fall, bounce, break, or bend. | |
12 | Interestingly, these ideas or assumptions about how the world works develop without tutoring, and people are often unaware of them. | |
13 | Yet they often influence behavior and come into play during intentional acts of learning and education. |
* 원문 참고 어휘
- novice 초보자
관련 자료 바로가기
[고1] 2025년 6월 모의고사 - 한줄해석
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 2025년도 6월 고1 영어 모의고사>의 한줄해석 자료 올립니다.설명문/실용문을 포함 모든 지문을 대상으로 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모두 올립니다.
flowedu.tistory.com
[고1] 2025년 6월 모의고사 - 한줄해석 (좌지문 우해석)
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 오늘은 2025년도 6월 고1 영어 모의고사>의 한줄해석(좌지문 우해석) 자료 올립니다.설명문/실용문 포함 전지문 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모두 올립
flowedu.tistory.com
[고1~고3] 2025년 6월 모의고사 - 지문 정리 (문제 제작용 hwp 한글 파일)
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 오늘은 2025년도 6월 고1~3 영어 모의고사>의 지문 텍스트만한글 파일 hwp와 pdf 파일로 정리해서 올립니다.변형문제 출제를 위해 해당 지문들을 hwp 한글 파일로
flowedu.tistory.com
[고1] 2025년 6월 모의고사 - 지문 요약 by ChatGPT-4.1-mini
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다.오늘은 2025년도 6월 고1 영어 모의고사>의 지문 요약 자료 올립니다.ChatGPT 유료 버전(ChatGPT-4.1-mini)으로 작업했고,설명문/실용문을 제외한 전지문을 포함했습니
flowedu.tistory.com
[고1] 2025년 6월 모의고사 - 지문별 핵심 한글 정리 by ChatGPT-4.1-mini
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다.오늘은 2025년도 6월 고1 영어 모의고사>의 지문별 핵심 한글 정리 자료 올립니다.ChatGPT 유료 버전(ChatGPT-4.1-mini)으로 작업했고,설명문/실용문을 제외한 전지문
flowedu.tistory.com
'[고1] 영어 모의고사 자료 > [고1] 25년 6월 자료' 카테고리의 다른 글
[고1] 2025년 6월 모의고사 33번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.12 |
---|---|
[고1] 2025년 6월 모의고사 32번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.12 |
[고1] 2025년 6월 모의고사 31번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.11 |
[고1] 2025년 6월 모의고사 30번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.11 |
[고1] 2025년 6월 모의고사 24번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.10 |
[고1] 2025년 6월 모의고사 23번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.10 |
[고1] 2025년 6월 모의고사 22번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.10 |
[고1] 2025년 6월 모의고사 21번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (2) | 2025.06.10 |
커피 한잔의 후원은 콘텐츠 제작에 큰 힘이 됩니다
