[고1] 2025년 03월 – 35번: 관객의 감정 이입을 위한 주인공 설정의 중요성
What does it mean for a character to be a hero as opposed to a villain? In artistic and entertainment descriptions, it's essential for the author to establish a positive relationship between a protagonist and the audience. In order for tragedy or misfortune to draw out an emotional response in viewers, the character must be adjusted so as to be recognizable as either friend or enemy. Whether the portrayal is fictional or documentary, we must feel that the protagonist is someone whose actions benefit us; the protagonist is, or would be, a worthy companion or valued ally. Violent action films are often filled with dozens of incidental deaths of minor characters that draw out little response in the audience. In order to feel strong emotions, the audience must be emotionally invested in a character as either ally or enemy.
구분 | 내용 요약 | 원문 |
질문 | 영웅과 악당의 차이는 무엇인가? | What does it mean for a character to be a hero as opposed to a villain? |
주장 | 예술 및 엔터테인먼트에서, 작가는 주인공과 관객 사이의 긍정적인 관계를 구축해야 한다. | In artistic and entertainment descriptions, it's essential for the author to establish a positive relationship between a protagonist and the audience. |
근거 | 비극이나 불행이 관객의 감정적 반응을 이끌어내기 위해서는, 그 캐릭터가 친구나 적으로 인식될 수 있어야 한다. | In order for tragedy or misfortune to draw out an emotional response in viewers, the character must be adjusted so as to be recognizable as either friend or enemy. |
설명 | 허구이든 다큐멘터리이든, 우리는 주인공이 우리에게 이익이 되는 행동을 하는 사람이라고 느껴야 한다; 주인공은 가치 있는 동료나 소중한 협력자여야 한다. | Whether the portrayal is fictional or documentary, we must feel that the protagonist is someone whose actions benefit us; the protagonist is, or would be, a worthy companion or valued ally. |
예시 | 폭력적인 액션 영화에서는 부차적인 캐릭터들의 죽음이 관객에게 큰 반응을 일으키지 않는다. | Violent action films are often filled with dozens of incidental deaths of minor characters that draw out little response in the audience. |
결론 | 강한 감정적 반응을 느끼기 위해서는, 관객이 캐릭터를 동료나 적으로서 감정적으로 투자해야 한다. | In order to feel strong emotions, the audience must be emotionally invested in a character as either ally or enemy. |
문제 지문 | 원문 지문 | |
1 | What does it mean for a character to be a hero as opposed to a villain? | What does it mean for a character to be a hero as opposed to a villain? |
2 | In artistic and entertainment descriptions, it's essential for the author to establish a positive relationship between a protagonist and the audience. | In artistic and entertainment depictions, it’s essential for the author to establish a positive relationship between a protagonist and the audience. |
3 | In order for tragedy or misfortune to draw out an emotional response in viewers, the character must be adjusted so as to be recognizable as either friend or enemy. | In order for tragedy or misfortune to evoke an emotional response in viewers, the character must be tailored so as to be recognizable as either friend or foe. |
4 | Whether the portrayal is fictional or documentary, we must feel that the protagonist is someone whose actions benefit us; the protagonist is, or would be, a worthy companion or valued ally. | Whether the portrayal is fictional or documentary, we must feel that the protagonist is someone whose actions benefit us; the protagonist is, or would be, a worthy companion or valued ally. |
5 | Violent action films are often filled with dozens of incidental deaths of minor characters that draw out little response in the audience. | Violent action films are often replete with dozens of incidental deaths of fleeting characters (“collateral damage”) that evoke little response in the audience. |
6 | In order to feel strong emotions, the audience must be emotionally invested in a character as either ally or enemy. | In order to feel strong emotions (either positive or negative), the audience must be vested in a character as either ally or adversary. |
* 원문 참고 어휘
- depiction 묘사 (= description)
- evoke 불러일으키다 (= draw out 이끌어내다)
- tailored 조정된 (= adjusted)
- replete with 가득한 (= filled with)
- fleeting 순식간의, 덧없는 (= minor)
- vested in 몰입한 (= emotionally invested in 감정적으로 몰입한)
- adversary 적수 (= enemy)
관련 자료 바로가기
[고1] 2025년 3월 모의고사 - 한줄해석
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 2025년도 3월 고1 영어 모의고사>의 한줄해석 자료 올립니다.설명문/실용문을 포함 모든 지문을 대상으로 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모두 올립니
flowedu.tistory.com
[고1] 2025년 3월 모의고사 - 한줄해석 (좌지문 우해석)
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 오늘은 2025년도 3월 고1 영어 모의고사>의 한줄해석(좌지문 우해석) 자료 올립니다.설명문/실용문 포함 전지문 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모
flowedu.tistory.com
[고1] 2025년 3월 모의고사 36번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교
[고1] 2025년 03월 – 36번: 언어 없이 사고하는 동물의 이미지 기반 사고 Let's assume that at least some animals are capable of thinking despite lacking a language. This doesn't necessarily mean that they
flowedu.tistory.com
'[고1] 영어 모의고사 자료 > [고1] 25년 3월 자료' 카테고리의 다른 글
[고1] 2025년 3월 모의고사 39번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.02 |
---|---|
[고1] 2025년 3월 모의고사 38번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.02 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 37번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.02 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 36번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.02 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 34번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.02 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 33번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.01 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 32번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.01 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 31번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.01 |