[고3] 2025년 06월 - 31번: 동물의 사회적 학습에서 '가르침'의 존재 가능성을 시사하는 연구들
The human psychology and education communities (as well as some animal researchers!) have been against referring to "teaching" when describing social learning in animals, mainly because teaching implies a level of intentionality on the part of the model that is difficult to measure in animals. Nonetheless, there has been a movement within the animal cognition community to say that animals can, in fact, teach one another. For example, skilled ants engage in a behavior called tandem running, in which they touch their bodies to the body of a novice ant as they lay down chemical trails, presumably to assist the newcomer with route learning. Killer whales also repeat the same seal hunting technique in front of their offspring, sometimes without even killing the seal, leading researchers to ask why they would repeatedly catch and release a seal if they were not planning to eat it. Considering the amount of energy they'd have to expend, there would need to be a good reason, and that reason might be teaching.
구분 | 내용 | 원문 |
통념 | 동물 학습을 ‘가르침’으로 부르기엔 의도성을 측정하기 어려워 사용을 꺼린다 | The human psychology and education communities (as well as some animal researchers!) have been against referring to "teaching" when describing social learning in animals, mainly because teaching implies a level of intentionality on the part of the model that is difficult to measure in animals. |
전환 | 동물도 서로를 가르칠 수 있다는 견해가 점차 힘을 얻는다 | Nonetheless, there has been a movement within the animal cognition community to say that animals can, in fact, teach one another. |
예시 | 숙련된 개미는 초보 개미에게 경로 학습을 돕기 위해 몸을 맞대고 이동하며 화학 흔적을 남긴다 | For example, skilled ants engage in a behavior called tandem running, in which they touch their bodies to the body of a novice ant as they lay down chemical trails, presumably to assist the newcomer with route learning. |
예시 | 범고래는 새끼 앞에서 물개를 잡았다 놓아 주며 같은 사냥 기술을 반복 시연한다 | Killer whales also repeat the same seal hunting technique in front of their offspring, sometimes without even killing the seal, leading researchers to ask why they would repeatedly catch and release a seal if they were not planning to eat it. |
결론 | 큰 에너지를 들이고도 행동을 반복하는 이유는 가르침이라는 설명이 설득력 있다 | Considering the amount of energy they'd have to expend, there would need to be a good reason, and that reason might be teaching. |
* 원문 지문은 내용 동일해 생략함
관련 자료 바로가기
[고3] 2025년 6월 모의고사 - 한줄해석
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 2025년도 6월 고3 영어 모의고사>의 한줄해석 자료 올립니다.설명문/실용문을 포함 모든 지문을 대상으로 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모두 올립니다.
flowedu.tistory.com
[고3] 2025년 6월 모의고사 - 한줄해석 (좌지문 우해석)
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 오늘은 2025년도 6월 고3 영어 모의고사>의 한줄해석(좌지문 우해석) 자료 올립니다.설명문/실용문 포함 전지문 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모두 올립
flowedu.tistory.com
[고1~고3] 2025년 6월 모의고사 - 지문 정리 (문제 제작용 hwp 한글 파일)
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 오늘은 2025년도 6월 고1~3 영어 모의고사>의 지문 텍스트만한글 파일 hwp와 pdf 파일로 정리해서 올립니다.변형문제 출제를 위해 해당 지문들을 hwp 한글 파일로
flowedu.tistory.com
[고3] 2025년 6월 모의고사 - 지문 요약 by ChatGPT-4.1-mini
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다.오늘은 2025년도 6월 고3 영어 모의고사>의 지문 요약 자료 올립니다.ChatGPT 유료 버전(ChatGPT-4.1-mini)으로 작업했고,설명문/실용문을 제외한 전지문을 포함했습니
flowedu.tistory.com
[고3] 2025년 6월 모의고사 - 지문별 핵심 한글 정리 by ChatGPT-4.1-mini
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다.오늘은 2025년도 6월 고3 영어 모의고사>의 지문별 핵심 한글 정리 자료 올립니다.ChatGPT 유료 버전(ChatGPT-4.1-mini)으로 작업했고,설명문/실용문을 제외한 전지문
flowedu.tistory.com
'[고3] 영어 모의고사 자료 > [고3] 25년 6월 자료' 카테고리의 다른 글
[고3] 2025년 6월 모의고사 35번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.26 |
---|---|
[고3] 2025년 6월 모의고사 34번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.24 |
[고3] 2025년 6월 모의고사 33번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.24 |
[고3] 2025년 6월 모의고사 32번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.24 |
[고3] 2025년 6월 모의고사 30번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.23 |
[고3] 2025년 6월 모의고사 29번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.23 |
[고3] 2025년 6월 모의고사 24번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.23 |
[고3] 2025년 6월 모의고사 23번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.06.23 |
커피 한잔의 후원은 콘텐츠 제작에 큰 힘이 됩니다
