[고1] 2025년 03월 – 23번: 동기 부여에 있어 관계 형성의 중요성
There is a wealth of evidence that when parents, teachers, supervisors, and coaches are perceived as involved and caring, people feel happier and more motivated. And it is not just those people with power ─ we need to feel valued and respected by peers and coworkers. Thus, when the need for relatedness is met, motivation and internalization are fueled, provided that support for autonomy and competence are also there. If we are trying to motivate others, a caring relationship is a crucial basis from which to begin. And when we are trying to motivate ourselves, doing things to enhance a sense of connectedness to others can be crucial to long-term persistence. So exercise with a friend, call someone when you have a difficult decision to make, and be there as a support for others as they take on challenges.
구분 | 내용 | 원문 |
주장 (근거) | 관여하고 배려하는 부모, 교사, 감독자, 코치가 있을 때 사람들은 더 행복하고 동기부여됨. | There is a wealth of evidence that when parents, teachers, supervisors, and coaches are perceived as involved and caring, people feel happier and more motivated. |
보충 설명 | 권력을 가진 사람뿐 아니라 동료에게서도 존중과 가치를 느껴야 함. | And it is not just those people with power ─ we need to feel valued and respected by peers and coworkers. |
원리 설명 | 관계의 필요가 충족되면, 자율성과 능력 지원과 함께 동기와 내재화가 촉진됨. | Thus, when the need for relatedness is met, motivation and internalization are fueled, provided that support for autonomy and competence are also there. |
해결책 제안 | 타인이나 자신을 동기부여하려면 배려하는 관계를 형성해야 하며, 구체적으로 친구와 운동하고, 어려운 결정을 내릴 때 누군가와 통화하며, 다른 사람을 지원해야 함. | If we are trying to motivate others, a caring relationship is a crucial basis from which to begin. And when we are trying to motivate ourselves, doing things to enhance a sense of connectedness to others can be crucial to long-term persistence. So exercise with a friend, call someone when you have a difficult decision to make, and be there as a support for others as they take on challenges. |

문제 지문 | 원문 지문 | |
1 | There is a wealth of evidence that when parents, teachers, supervisors, and coaches are perceived as involved and caring, people feel happier and more motivated. | There is a wealth of evidence that when parents, teachers, supervisors, and coaches are perceived as involved and caring, people feel happier and more motivated. |
2 | And it is not just those people with power ─ we need to feel valued and respected by peers and coworkers. | And it is not just people in authority roles ─ we need to feel valued and respected by peers and coworkers. |
3 | Thus, when the need for relatedness is met, motivation and internalization are fueled, provided that support for autonomy and competence are also there. | Thus, when the need for relatedness is met, motivation and internalization are fueled, provided that support for autonomy and competence are also there. |
4 | If we are trying to motivate others, a caring relationship is a crucial basis from which to begin. | If we are trying to motivate others, a caring relationship is a crucial basis from which to begin. |
5 | And when we are trying to motivate ourselves, doing things to enhance a sense of connectedness to others can be crucial to long-term persistence. | And when we are trying to motivate ourselves, doing things to enhance a sense of connectedness to others can be crucial to long-term persistence. |
6 | So exercise with a friend, call someone when you have a difficult decision to make, and be there as a support for others as they take on challenges. | So exercise with a friend, call someone when you have a difficult decision to make, and be there as a support for others as they take on challenges. |
* 원문 참고 어휘
- people in authority roles 권력의 위치에 있는 사람들 (= those people with power)
관련 자료 바로가기
[고1] 2025년 3월 모의고사 - 한줄해석
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 2025년도 3월 고1 영어 모의고사>의 한줄해석 자료 올립니다.설명문/실용문을 포함 모든 지문을 대상으로 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모두 올립니
flowedu.tistory.com
[고1] 2025년 3월 모의고사 - 한줄해석 (좌지문 우해석)
안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 오늘은 2025년도 3월 고1 영어 모의고사>의 한줄해석(좌지문 우해석) 자료 올립니다.설명문/실용문 포함 전지문 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모
flowedu.tistory.com
[고1] 2025년 3월 모의고사 24번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교
[고1] 2025년 03월 – 24번: 소리 내어 읽기가 뇌 활성화와 집중력 향상에 미치는 효과 Modern brain-scanning techniques such as fMRI (functional Magnetic Resonance Imaging) have revealed that reading aloud lights up many
flowedu.tistory.com
'[고1] 영어 모의고사 자료 > [고1] 25년 3월 자료' 카테고리의 다른 글
[고1] 2025년 3월 모의고사 31번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.01 |
---|---|
[고1] 2025년 3월 모의고사 30번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.01 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 29번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.01 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 24번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.01 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 22번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.01 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 21번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.04.01 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 20번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교 (0) | 2025.03.31 |
[고1] 2025년 3월 모의고사 - 지문 요약 by ChatGPT-4o (1) | 2025.03.28 |