[고1] 영어 모의고사 자료/[고1] 25년 6월 자료

[고1] 2025년 6월 모의고사 37번 - 지문 구성, 그림 설명, 원문 비교

flowedu 2025. 6. 12. 23:01
반응형

[고1] 2025년 06월 – 37번: 노력에 대한 칭찬이 성장 사고방식 형성에 미치는 긍정적 영향

 

Stanford psychology professor Dr. Carol Dweck is the internationally recognized pioneer of the concept of "growth mindset" as a way to continually grow, learn, and persevere in our efforts. Dweck found that kids who are told they're "smart" actually underperform in future tasks, by choosing easier tasks to avoid evidence that they are not smart, which Dweck calls having a "fixed mindset." In contrast, Dweck found, kids who are praised not for their smarts but for their effort develop what Dweck calls a "growth mindset." They learn that their effort is what led to their success, and if they continue to try, over time they'll improve and achieve more things. These kids end up taking on tougher things, and feel better about themselves. "Emphasizing effort gives a child a variable that they can control," Dweck has explained.

 

 

구분 내용 원문
배경 설명 캐럴 드웩은 ‘성장 마인드셋’ 개념을 제시한 심리학자이다 Stanford psychology professor Dr. Carol Dweck is the internationally recognized pioneer of the concept of growth mindset as a way to continually grow, learn, and persevere in our efforts.
연구 결과 ‘똑똑하다’는 칭찬을 받은 아이는 실패를 피하려 쉬운 과제를 골라 성과가 낮아진다 Dweck found that kids who are told they're smart actually underperform in future tasks, by choosing easier tasks to avoid evidence that they are not smart, which Dweck calls having a fixed mindset.
대조 노력으로 칭찬받은 아이는 ‘성장 마인드셋’을 갖는다 In contrast, Dweck found, kids who are praised not for their smarts but for their effort develop what Dweck calls a growth mindset.
근거 이들은 노력 덕분에 성공했음을 깨닫고 계속 도전해 능력과 자신감을 키운다 They learn that their effort is what led to their success, and if they continue to try, over time they'll improve and achieve more things. These kids end up taking on tougher things, and feel better about themselves.
결론 노력 강조는 아이가 스스로 조절 가능한 요소를 갖게 한다 Emphasizing effort gives a child a variable that they can control, Dweck has explained.

 

 

번호 문제 지문 원문 지문
1 Stanford psychology professor Dr. Carol Dweck is the internationally recognized pioneer of the concept of "growth mindset" as a way to continually grow, learn, and persevere in our efforts. Stanford psychology professor Dr. Carol Dweck is the internationally recognized pioneer of the concept of "growth mindset" as a way to continually grow, learn, and persevere in our efforts.
2 Dweck found that kids who are told they’re “smart” actually underperform in future tasks, by choosing easier tasks to avoid evidence that they are not smart, which Dweck calls having a “fixed mindset.” Dweck found that kids who are told they’re “smart” actually underperform in subsequent tasks, by choosing easier tasks to avoid evidence that they are not smart, which Dweck calls having a “fixed mindset.”
3 In contrast, Dweck found, kids who are praised not for their smarts but for their effort develop what Dweck calls a “growth mindset.” In contrast, Dweck found, kids who are praised not for their smarts but for their effort—with praise specific to the effort made, and not overblown—develop what Dweck calls a “growth mindset.”
4 They learn that their effort is what led to their success, and if they continue to try, over time they’ll improve and achieve more things. They learn that their effort is what led to their success, and if they continue to try, over time they’ll improve and achieve more things.
5 These kids end up taking on tougher things, and feel better about themselves. These kids end up taking on tougher things, and feel better about themselves.
6 “Emphasizing effort gives a child a variable that they can control,” Dweck has explained. “Emphasizing effort gives a child a variable that they can control,” Dweck has explained.
7   “They come to see themselves as in control of their success. Emphasizing natural intelligence takes it out of the child’s control, and it provides no good recipe for responding to a failure.”

 

* 원문 참고 어휘

 

  • subsequent 이후의, 차후의 (= future)
  • specific 구체적인, 특정한
  • overblown 과장된, 지나친
  • in control of their success 성공을 스스로 통제하는 상태의
  • natural intelligence 타고난 지능
  • recipe 비결, 방법

 

 

관련 자료 바로가기

 

[고1] 2025년 6월 모의고사 - 한줄해석

안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 2025년도 6월 고1 영어 모의고사>의 한줄해석 자료 올립니다.설명문/실용문을 포함 모든 지문을 대상으로 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모두 올립니다.

flowedu.tistory.com

 

[고1] 2025년 6월 모의고사 - 한줄해석 (좌지문 우해석)

안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 오늘은 2025년도 6월 고1 영어 모의고사>의 한줄해석(좌지문 우해석) 자료 올립니다.설명문/실용문 포함 전지문 작업했습니다. 자료는 PDF와 Word 파일 모두 올립

flowedu.tistory.com

 

[고1~고3] 2025년 6월 모의고사 - 지문 정리 (문제 제작용 hwp 한글 파일)

안녕하세요, Flow 영어연구소입니다. 오늘은 2025년도 6월 고1~3 영어 모의고사>의 지문 텍스트만한글 파일 hwp와 pdf 파일로 정리해서 올립니다.변형문제 출제를 위해 해당 지문들을 hwp 한글 파일로

flowedu.tistory.com

 

[고1] 2025년 6월 모의고사 - 지문 요약 by ChatGPT-4.1-mini

안녕하세요, Flow 영어연구소입니다.오늘은 2025년도 6월 고1 영어 모의고사>의 지문 요약 자료 올립니다.ChatGPT 유료 버전(ChatGPT-4.1-mini)으로 작업했고,설명문/실용문을 제외한 전지문을 포함했습니

flowedu.tistory.com

 

[고1] 2025년 6월 모의고사 - 지문별 핵심 한글 정리 by ChatGPT-4.1-mini

안녕하세요, Flow 영어연구소입니다.오늘은 2025년도 6월 고1 영어 모의고사>의 지문별 핵심 한글 정리 자료 올립니다.ChatGPT 유료 버전(ChatGPT-4.1-mini)으로 작업했고,설명문/실용문을 제외한 전지문

flowedu.tistory.com

 

반응형